077-7991077

א-ה 8:30-18:00

nircohenlaw@gmail.com

מאמרים

סובלים מכאבים כתוצאה מבעיה רפואית? ייתכן ואתם זכאים לקבלת רישיון לשימוש בקנביס רפואי.

לחולים רבים משמש הקנביס הרפואי כמפלט אחרון להפחתת הכאבים ולהתמודדות עם מחלות שונות.

מהו הקנביס?

הקנביס הוא צמח אשר מאז ומתמיד נעשה בו שימוש בין היתר למטרות רפואיות וכסם, וזאת בשל החומרים הפעילים אשר קיימים בו. יחד עם זאת נציין כי קנביס הוא חומר המוגדר כ“סם מסוכן” על פי פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש] תשל”ג-1973.

קנביס רפואי

למרות היותו של הקנביס מוגדר כסם מסוכן במקרים מסוימים יינתן אישור חוקי (רישיון) להשתמש בו לצרכים רפואיים וזאת ע”י משרד הבריאות.

 

בגין אילו מקרים יינתן רישיון לשימוש בקנביס ?

על פי חוזר של משרד הבריאות – היחידה לקנביס רפואי (יק”ר) – המחלות שבגינן ניתן לקבל לרישיון לשימוש בקנביס הן בתחומים האונקולוגי, גסטרולוגי, נירולוגי מחלות זיהומיות כאב ועוד.

רצוי להדגיש כי גם חולים בתחומים המפורטים מעלה, לא זכאים לקבלת הרישיון באופן אוטומטי ונדרשים לעמוד בתנאים נוספים וזאת לשם קבלת הזכאות.

 

במידה ורוצים לקבל רישיון לשימוש בקנביס רפואי, למי פונים ?

  1. לרופא שהוסמך ע”י היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות – רופא זה רשאי להנפיק את הרישיון וכן מרשמים לבית המרקחת בו במקום, עלות הנפקת הרישיון 278 ₪ (עלות שנתית) . (רשימת הרופאים המוסמכים נמצאת באתר משרד הבריאות)

 

  1. לרופא מומחה בתחום המחלה – רופא זה רשאי להגיש בקשה עם המלצתו למתן רישיון לשימוש בקנביס רפואי למחלקת הקנביס במשרד הבריאות. הבקשה תוגש ע”י הרופא בצורה מקוונת באתר משרד הבריאות היחידה לקנביס רפואי, לבקשה יצרף הרופא מסמכים רפואיים רלוונטיים.

 

חשוב לדעת

  • במידה והבקשה למתן רישיון נדחתה, ניתן להגיש בקשה לדיון חוזר וזאת באמצעות הרופא המטפל.
  • מטופל אשר בתחילת טיפול במרפאת כאב הגיש בקשה לאישור שימוש בקנביס, בקשתו תדחה.

 

במידה ואתם סובלים ממחלות שבגינן ניתן לקבל לרישיון לשימוש בקנביס , אנא פנו למשרדנו לבדיקת זכאותכם לקבלת רישיון לשימוש בקנביס רפואי.

What We Do

Newsletter

Get in your inbox the latest News

דילוג לתוכן